Retur

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Vi ber dig returnera varan till oss i bra skick. Du kan alltid göra en retur i någon av våra butiker. För att göra en retur i någon av våra butiker behöver du ha med dg varan du ska returnera samt ordernumret för beställningen.

Returrätten gäller inte för presentkort, trosor, kläder där skyddsplasten har avlägsnats. Eventuella fel kan självklart reklameras.

Vid reklamation där vi inte påträffar något fel på plagget, eller om det är ett fel orsakat av användningsfel kan vi komma att debitera en avgift på 63 kronor för att returnera plagget till dig, eller kassera det utan kostnad. Vi kommer självklart att hålla dig uppdaterad under ärendets gång. Vi debiterar aldrig någon avgift vid godkänd reklamation.

 

Frågor & svar

Hur många dagar har jag på mig att returnera?
Du har 14 dagar på dig att returnera, räknat från den dagen du mottagit din order. För att du som kund skall kunna utnyttja dina 14 dagars returrätt för en vara gäller det att den inte är använd, att etiketter finns kvar och att den i övrigt är i gott skick. Underkläder,  där skyddsplasten har avlägsnats,  samt presentkort går inte att returnera. För att returnera en eller flera varor till oss loggar du in med ditt användarkonto och följer anvisningarna under ”Min sida”. Om du inte varit inloggad när du gjort beställningen räcker det att du lägger en lapp i paketet med information om returorsak samt klistra på returetiketten på paketet. Så snart vi behandlat din retur kommer du att få en returbekräftelse via mail. 

Vem står för returen?
Kund står i de flesta fall för returen. 

Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar återbetalda?
Du får räkna med att det kan ta upp till två veckor från det att du skickat din retur, tills vårt lager mottagit och registrerat din retur. Har du betalt med kort, kan det ta mellan 3-5 bankdagar tills pengarna finns tillgängliga på kortet igen.

Vad händer om jag inte hämtat mitt paket?
I många fall så kommer brevet till ett postombud. Det är PostNord som bedömer huruvida brevet får plats i brevlådan, eller ska sorteras till ombud istället. Vi kommer då att se om det är uthämtat, eller inte.  Paketet/brevet ligger hos ombudet i 14 dagar innan det går i retur till oss. Så snart vi har behandlat din retur så kommer du att få ett automatiskt mejl med en returbekräftelse. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 kr. Är din order skickad som ett brev. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

 

Returvaror bör sändas med spårbar och frakt till adressen:

Nordic Internet Trading AB
Riksdalervägen 13A
175 67 Järfälla

använd vår mail som mottagare ”
info@nitrading.se

Lättast är att använda postens frakt online, klicka här

Eller tex. Schenker, klicka här